其實這首不是我最近新迷上的歌,我最近是迷上了翻歌詞。翻歌詞還蠻好玩的,而且順便可以練練英文跟中文,中文有些詞彙久不用都忘光了,哈哈。
這首說真的沒什麼金屬味,倒是很有魔戒的味道。以前我在YOUTUBE找這首歌的時候有看到有人拿魔戒影片配這首歌,說真的味道有合,只是歌詞其實不太合。這首歌的歌詞是在說北歐的戰士,而不是魔戒的中土世界。

I surrender my soul
Odin hear my call
One day I'll sit beside your throne
In Valhalla's great hall
Like so many before me
I'll die with honor and pride
The right of the warrior
Forever to fight by your side
我獻上了我的靈魂
奧丁聽到我的呼喊
有天我將坐在您的御座旁
在瓦哈拉的殿堂上
如在我之前身死的
我亦會在光榮與驕傲中死去
戰士的權利
乃是永遠侍在您身旁作戰

Send a sign, raise the sail
Wave a last goodbye
Destiny is calling
Immortality be mine
Call the witch to cast the runes
Weave a magic spell
We who die in battle are born
Not for heaven, not for hell
傳下命令,揚起船帆
揮手作最後道別
命運正在呼喚我
而我將成為不朽
喚來女巫施下盧恩符文
編織魔法之咒
我們之中亡於沙場者
不是為天堂而生,亦非為地獄而活

We are sons of Odin
The fire we burn inside
Is the legacy of warrior kings
Who reign above in the sky
吾等乃奧丁之子
胸中燃著的烈火
乃是承襲自
統御於天界的戰之王者

I will lead the charge
My sword into the wind
Sons of Odin fight
To die and live again
Viking ships cross the sea
In cold wind and rain
Sail into the black of night
Magic stars our guiding light
我將領軍衝鋒
而我的劍狂舞風中
奧丁之子戰鬥
至死而又重生
在寒風及雨水中
維京船隊穿梭大海
航入了夜之幽黑
魔法之星乃吾等之嚮導

Today the blood of battle
Upon my weapons will never dry
Many I'll send into the ground
Laughing as they die
今日此戰之血
留於我劍身永不乾涸
將被我送入地府之人
大笑著而死去

We are sons of Odin
The fire we burn inside
Is the legacy of warrior kings
Who reign above in the sky
吾等乃奧丁之子
胸中燃著的烈火
乃是承襲自
統御於天界的戰之王者

I will lead the charge
My sword into the wind
Sons of Odin fight
To die and live again
Viking ships cross the sea
In cold wind and rain
Sail into the black of night
Magic stars our guiding light
我將領軍衝鋒
而我的劍狂舞風中
奧丁之子戰鬥
至死而又重生
在寒風及雨水中
維京船隊穿梭大海
航入了夜之幽黑
魔法之星乃吾等之嚮導

Place my body on a ship
And burn it on the sea
Let my spirit rise
Valkiries carry me
Take me to Valhalla
Where my brothers wait for me
Fires burn into the sky
My spirit will never die
請將我的遺體置於船上
然後就在海上燒了它吧
請讓我的靈魂昇華
瓦爾基麗會帶走我
帶我前去那瓦哈拉
那兒我的弟兄正等著我
烈火燃上了長天
而我的靈魂將永存於世




________________________________________

奧丁是北歐神話的戰士之神。
瓦哈拉是指戰士英靈們的殿堂。
瓦爾基麗是帶領死去戰士靈魂的女武神。
維基查到的。


arrow
arrow
    全站熱搜

    LeadenLight 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()